BÁNYAI JÁNOS - KÓS KÁROLY TESTVÉRISKOLÁK
  KAPCSOLAT ·   REGISZTRÁCIÓ ·   BELÉPÉS

A székelyudvarhelyi testvériskolánk Miskolcon

A HAT-14-02-0006 számú határtalanul program keretében április 13-18 között Miskolcon láttuk vendégül a székelyudvarhelyi Bányai János testvériskolánk 33 fős küldöttségét. A pályázatot a várak köré fűztük fel, így a programok központi eleme a különböző erdélyi és magyar várak megtekintése, történelmi múltjának a megismerése volt. A pályázat külön érdekessége volt, hogy 18-án együtt indultunk vissza Erdélybe és közösen néztük meg az aradi majd késő délután „magas Déva várát”. Másnap közösen Vajdahunyad, Gyulafehérvár és Segesvár várát tekintettük meg.

Az udvarhelyiek programja a nem rég felújított Diósgyőri Vár megtekintésével kezdődött, itt megismerkedhettek a Nagy Lajos király korabeli élet tárgyi emlékeivel, majd a Herman Ottó Múzeumot nézték meg. Délután a Miskolci Nemzeti Színház külső-belső tereit és a belváros építészeti értékeit mutattuk meg vendégeinknek. Másnap szilvásváradi kirándulás volt az első program, végigsétáltunk a Szalajka patak völgyében és megcsodáltuk a Fátyol vízesését, a pisztrángos tavakat, a szabadtéri erdei múzeumot továbbá a természetes környezetben tartott őzeket, dámszarvasokat. Ebéd után tovább indultunk Egerbe, ahol a Várat, a Minaretet a Bazilikát és a belváros más nevezetességeit tekintettük meg.

A következő napon egész napos vártúra következett, Szerencs, Sárospatak, Fűzér, Regéc, Boldogkőváralja várait csodáltuk meg. A fárasztó napot követően, másnap a tapolcai Barlangfürdőben pihenhették ki magukat vendégeink, élvezhették az európai hírű termálfürdő biztosította élményeket. Délutánra maradt, Miskolc határában az ónodi országgyűlés helyszínének és az Ónodi várnak a megtekintése, majd ezt követően, szabad programot szerveztünk a diákságnak.

Szombaton reggel az első közös megálló a Muhi csata emlékművénél volt, ahol a diákok történelmi ismereteiket eleveníthették fel a tatárjárásról, majd második államalapító IV. Béla királyunkról. Majd a két autóbusz egymást követve, a két testvériskola tanulóival, tanáraival elindult a határátkelő felé.

Tekintsék meg a programról készített képeket.